


#Queer as folk soundtrack season 4 series
On t (.)ģ First, a word on the US version of QAF, aired on Showtime from 2000 to 2005, and which, while often called a “remake”, is really a reprising, rewriting, and extended adaptation of the British series created by Russell T. 9 For more on the British version, see Glyn Davis, Queer As Folk, Norfolk, Cromwell Press, 2007.I will finally focus on the plot around the adaptation of the Rage comics into film as an exposure of the “real” world queer masculinity of comics and action hero films, and of the homophobic context in which QAF stands out as a singular political achievement 8. Bearing in mind that the reprisal of the first gay-bashing scene is central both to QAF’s political discourse and to its soap storytelling, I will analyze how the floor show, comic book and storyboard function as a form of echoing of the series itself how the multiple levels of storytelling, with their inset audiences, break down fourth walls and re-create a feeling of gay (or gay-friendly, if the viewers are not gay) community. Far from weakening the series, it allows it to articulate more subversive messages 7, highlighting the queer subtext in established mainstream popular culture genres (comics, action hero films) and obviously reinforcing QAF’s main achievement – the queering of soap itself.
#Queer as folk soundtrack season 4 tv

Je soutiendrai que la remédiation permet à la série d’articuler des messages subversifs, à la fois en soulignant le message sous-jacent queer dans les grands genres de culture populaire établis (BDs, films d’action et de super-héros) et en soulignant la réussite singulière de la série, au-delà de la création d’un héros de BD gay « out » : la queerification du soap en soi.

Cette intermédialité peut être lue comme une forme d’hypertexte et de narration multiplateforme, ainsi que l’image métatextuelle de la série pour elle-même. Comme un élément sensible dans le cadre soap opera de la série et dans son discours politique, cette violence est reprise dans une suite de remédiations (BDs, spectacle théâtral, story-board à un film hollywoodien et des courtes séquences de film animé). Cet article examine comment la récurrence fonctionne dans la diégèse de la série Queer as Folk (Showtime, 2000-2005) et comment des variations sur le même événement - la violence anti-gay vécue par Justin - sont délibérément incorporées au récit.
